خانه / معرفی ارومیه / سایت ۳ دانشگاه آزاد ارومیه

سایت ۳ دانشگاه آزاد ارومیه

سایت ۳ دانشگاه آزاد ارومیه

دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

این واحد آموزش و اداری دانشگاه که اکنون اصلی ترین سایت دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه میباشد در کلومتر ۳ جاده ارومیه سلماس قرار گرفته است.

سایت ۳ دانشگاه آزاد ارومیه

معرفی دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی با اهداف پرورش استعدادها از طریق آموزش و پژوهش های علمی به منظور کمک به تجهیز و تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در سطح استانی و ملی؛ همچنین ایجاد امکانات پژوهشی به منظور شناخت و تحلیل پدیده های انسانی و اجتماعی، در جهت افزایش توان علمی در رشته های مختلف علوم انسانی و همسوئی با دیگر دانشکده ها و نهادهای مرتبط در سطح استانی تاسیس گردید.شروع فعالیت این دانشکده با پذیرش دانشجو در رشته اقتصاد بازرگانی در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۶۷ بوده است. .دانشکده علوم انسانی با زیربنای ۱۴۵۵۸ مترمربع شامل بخشهای اداری، آموزشی، آزمایشگاهی و کتابخانه می باشد.

معرفی دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده فنی و مهندسی با زیربنای ۱۴۵۵۸ مترمربع شامل بخشهای اداری، آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه و سالن اجتماعات می باشد. عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ شروع و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده است. این دانشکده فعالیت علمی خود را در مقطع لیسانس در رشته مهندسی برق و مخابرات آغاز کرد. در حال حاضر این دانشکده بزرگترین دانشکده در دانشگاه آزاد ارومیه است که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس دانشجو دارد. ساختمان این دانشکده در فضای اصلی دانشگاه واقع شده است.این دانشکده همچنین دارای ۴۷ کلاس درس است که از این تعداد ۸کلاس به ویدئوپروژکتور مجهز است.

معرفی دانشکده پرستاری و مامایی

گروه آموزشی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در سال تحصیلی ۱۳۷۱ و گروه آموزشی مامایی دانشگاه در سال ۱۳۷۲ دایر گردید.کلاس های واحد های نظری و کلاس های عملی (اتاق تشریح و اتاق پراتیک – آزمایشگاه های میکرو بیولو‍ژی – فیزیولوژی – بیوشیمی – سلول شناسی – بافت شناسی ) دردانشگاه برگزار می گردد.و بخشهای بالینی و کارورزی دانشجویان در بیمارستان ها و درمانگاه های بهداشتی شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی شهرستان ارومیه اجرا می گردد. گروه پرستاری در حال حاضر دارای۲۹۳ نفر دانشجو در سطح کارشناسی و گروه مامایی در سطح کارشناسی ۲۶۸  نفر دانشجو  است.در سال ۱۳۹۳ گروه های پرستاری و مامایی به دانشکده پرستاری – مامایی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تبدیل گردید.دانشکده پرستاری –مامایی در سایت ۳ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه واقع شده و گرو ه های پرستاری و مامایی با ۱۷ نفر عضو هیئت علمی مشغول آموزش دانشجویان و تحقیقات علمی هستند. خانم معصومه اکبری با مدرک دکتری رشته پرستاری  مدیریت این گروه را برعهده دارندوخانم منیره رضایی با مدرک کارشناسی ارشد رشته مامایی مدیرگروه مامایی می باشند.

معرفی دانشکده دامپزشکی و پیراپزشکی

در سال ۱۳۶۷ با راه اندازی این دانشگاه رشته دامپزشکی در مقطع دکتری حرفه ای تاسیس شد و دانشجویان زیادی در این رشته تحصیل خود را آغاز کردند.. دانشکده دامپزشکی و پیرا پزشکی با زیربنای ۹۷۱۰ مترمربع در پنج طبقه و با بخش های اداری، آموزشی، آزمایشگاهی، سایت کامپیوتری و کتابخانه می باشد. عملیات اجرایی ساختمان آن در سال ۱۳۸۵ شروع و در مهرماه سال ۱۳۸۸ آماده بهره برداری شده است. این دانشکده فعالیت علمی خود را در مقطع دکتری در رشته دامپزشکی آغاز کرد. این دانشکده دارای ۲۰ کلاس درس است.

معرفی دانشکده علوم پایه

همزمان با تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۶۷،دانشکده علوم پایه فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته فیزیک آغاز نمود.ساختمان فعلی دانشکده علوم پایه با زیربنای ۱۴۵۵۸ مترمربع شامل بخشهای اداری، آموزشی، آزمایشگاهی و کتابخانه می باشد. این دانشکده دارای۳۶ کلاس درس است.

سایت ۳ دانشگاه آزاد ارومیه (جاده سلماس)

برای مشاهده دانشکده سما واحد ارومیه و دانشگاه آزاد ارومیه کلیک کنید

درباره ی modirut

مطلب پیشنهادی

اولین سینما و نمایش به صورت حرفه ای در ارومیه

اولین سینما و نمایش به صورت حرفه ای در ارومیه اولین سینما و نمایش به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *