خانه / جاذبه های تاریخی مذهبی ارومیه / موزه تاریخ طبیعی ارومیه

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

موزه تاریخ طبیعی ارومیه با مساحتی حدود ۵۰۰۰ مترمربع و زیر بنای ۳۵۰۰ مترمربع بزرگترین موزه تاریخ طبیعی کشور است که در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیده است. این موزه در ورودی شهر ارومیه (از سمت مهاباد)  و انتهای پارک ائللر باغی شهر ارومیه احداث شده است که این موقعیت جغرافیایی مناسب باعث دسترسی راحت مردم به این موزه شده گونه های جانوری موجود موزه با توجه به تنوع اقلیمی کشور که به آن هفت اقلیم نیز می گویند در آن جمع آوری شده است.

موزه تاریخ طبیعی ارومیه داری انواع گونه جانوری از جمله خرس خاکستری ،شیر ایرانی ،گراز وحشی ،قوچ، میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی ،گرگ و انواع پستانداران ،دوزیستان، خزنده گان است.

در این موزه برای انواع گونه های حیوانی سالن های تخصصی را در چهار طبقه آن تدارک دیده اند مانند سالن تخصصی پرندگان و پستانداران ،خزندگان ،اکوسیستم های آبی و هفتت اقلیم کشور و نیز سالن هایی جانبی کتابخانه، همایش، نمایشگاه عکس و… است.

همچنین در موزه تاریخ طبیعی ارومیه سعی شده است که از گونه های جانوری موجود در منطقه نیز نمونه های زیادی جمع آوری شود و این موضوع موزه را به یک موزه منحصر به فرد در سراسر کشور تبدیل کرده است و باعث جذب هر چه بیشتر مردم به این موزه شده است.

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

آدرس دقیق موزه تاریخ طبیعی ارومیه:

درباره ی modirut

مطلب پیشنهادی

مسجد حضرت قائم ارومیه

مسجد حضرت قائم ارومیه معرفی ارومیه qaim_mosque مسجد حضرت قائم (عج) ارومیه این مسجد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *